CRM-y w systemach księgowości online to jeden z najistotniejszych elementów. To one wpływają na czytelność, łatwość i szybkość obsługi. Mają też inne zadania. Systemy do księgowości online z CRM to propozycja dla tych przedsiębiorców, których celem jest usprawnienie działań firmy, kontaktów z kontrahentami oraz zapewnienie bezpieczeństwa danych firmowych. Co jeszcze CRM może zaoferować przedsiębiorcom i jak działa?
CRM to narzędzie wygodne i przydatne każdemu biznesowi. Przede wszystkim system CRM online to platforma do zarządzania relacjami z klientami firmy. Gromadzi o nich wszystkie najważniejsze informacje takie jak historia zakupów i sprzedaży, płatności, kontakty i ustalenia. Platforma CRM daje też możliwość szybkiego i prostego kontaktowania się z kontrahentami. Wielu przedsiębiorców obawia się jednak, że obsługa CRM będzie dla nich za trudna czy też opcje systemu będą nie przydatne w rzeczywistości.
Czym jest CRM?
Definicja CRM przetłumaczona na język polski oznacza dosłownie „zarządzanie relacjami z klientami”. Jest to nie tylko narzędzie, ale i podejście opierające się na budowaniu, utrzymywaniu i poprawie relacji z klientem. Platforma CRM może być wykorzystana zarówno przez właściciela przedsiębiorstwa, jak i jego pracowników w celu raportowania i analizowania interakcji z klientami. Dzięki temu, że wszystkie dane znajdują się w jednym miejscu, działania są łatwiejsze i szybsze.
Kto może korzystać z systemy CRM?
CRM jest systemem, z którego korzystać może każdy przedsiębiorca bez względu na wielkość firmy czy ilość zatrudnionych pracowników. Obsługa jest intuicyjna, stąd też nie potrzeba zaawansowanej wiedzy, aby z niego skorzystać. Po CRM warto sięgnąć, jeśli chce się skutecznie zarządzać kontaktami z klientami, a także poradzić efektywne działania marketingowe.
Jakie funkcje mają systemy CRM?
Systemy CRM dają różne możliwości. Skorzystać na ich wdrożeniu może nie jeden, a kilka działów firmowych. Przydatny będzie on pracownikom odpowiedzialnym za cykl życia produktu, marketing i reklamę, księgowość i windykację. Popularne funkcje systemów CRM to:
- zarządzanie kontaktami firmowymi,
- zarządzanie sprzedażą poprzez przypisywanie rabatów, grup cenowych terminów i metod płatności,
- zarządzanie projektami i zadaniami m.in. poprzez przypisywanie ich poszczególnym pracownikom,
- archiwizowanie dokumentów firmowych w formie elektronicznej,
- wsparcie działu księgowego w rozliczaniu usług cyklicznych i fakturowaniu.
Dlaczego programy CRM są ważne dla firmy?
System CRM warto wdrożyć przede wszystkim wtedy, gdy firma się rozwija, a przez to zwiększa liczba dostępnych danych. Pozwala to usystematyzować informacje i przechować je w jednym miejscu. Rozproszone między różnymi komputerami i różnymi pracownikami sprawiają, że bardzo łatwo pominąć ważne aspekty lub pozbawić się możliwości wglądu w pełną historię kontaktów.
Jak działa system CRM?
Dane firmowe do systemu CRM można zaimportować z arkuszy kalkulacyjnych lub innych dokumentów, a niektóre np. dane klientów pobrać automatycznie z GUS. Oprogramowanie CRM może również zintegrować z innymi modułami, które posiada się w firmie np. platformami e-commerce czy marketplace. Dostęp do konta w określonym zakresie można przydzielić każdemu pracownikowi. Będzie on mógł uzupełniać historię zakupową klientów. Przedsiębiorca powinien dbać o to, aby system CRM był regularnie aktualizowany, a także rozwijał się wraz z biznesem i reagował na jego nowe potrzeby.